Header background

Ik wil meer bewegen

Op weg naar een actievere levensstijl! Leer eenvoudige en haalbare manieren om meer te bewegen en je gezondheid te verbeteren. Krijg praktische tips voor het integreren van beweging in je dagelijkse routine.

Ga naar thema: Fysiek fit

laat je inspireren

Zo train en beweeg je thuis (met je kinderen)

Beweeg gewoon, het klinkt zo simpel, maar hoe doe je dat dan? Ik ga met je delen hoe ik dat doe als alleenstaande moeder van een zesjarige met baan in loondienst en eigen onderneming als hardloop- en leefstijlcoach.

Zo zit dat: Ontspanning door inspanning

Stress, tijd te kort en een lange to-do-lijst? Stress solt met je hersenen. Maar, ze zijn flexibel! Bewegen helpt je hersenen om te herstellen en jóu om te ontspannen.

Zo zit dat: De voordelen van teamsport

Hockey, handbal, volleybal, voetbal, waterpolo of synchroonzwemmen… Wie aan een teamsport doet, herkent het: samen trainen is leuker. Gewonnen wedstrijden vier je samen en na verloren wedstrijden baal je samen.

Aan de slag! Video: Hoe zet je bewegen in als medicijn?

Bewegen is de sleutel tot een gezond lichaam en brein. Door je spieren actief te gebruiken wordt de stof myokine uitgescheiden. Deze stof speelt een grote rol in onze gezondheid. Je leert er meer over in deze video!

Aan de slag! Video: Het recept voor een actief leven

Ontdek het recept voor een gezond en actief leven volgens de Wereldgezondheidsorganisatie!

Aan de slag! Video: Het effect van onze inactieve leefstijl

De voorspelling wijst erop dat het aantal mensen met overgewicht en obesitas alleen nog maar gaat toenemen. Ook het aantal diabetici zal naar verwachting toenemen, en vergrijzing zal de gezondheidszorgkosten verdubbelen, waardoor sommige Europese landen f

Genoeg bewegen tijdens de feestdagen? Maak een beweegmenu!

Bust a move tijdens de feestdagen! En geniet extra van je kerstdiners. Hoe dan? Door van tevoren een beweegmenu te maken.

Fabel of Feitenfeest: Moet je echt 10.000 stappen per dag zetten?

Ga jij snel nog een rondje wandelen als je aan het eind van de dag nog geen 10.000 stappen op de teller hebt staan? Het 10.000 stappen-doel is ondertussen algemeen bekend. Maar waar komt die 10.000 vandaan? En zijn zoveel stappen wel nodig?  

Een stappenplan om te starten met bewegen

Begin vandaag nog met ons beweegstappenplan: ontdek leuke activiteiten, stel doelen, maak een schema, betrek anderen, neem de sprong, wen eraan en beloon jezelf. Verbeter jouw mentale gezondheid en welzijn met lichaamsbeweging. Start nu!

Sporten de nieuwe behandeling voor depressie?

Dit doet bewegen met je hersenen

Bewegen is niet alleen goed voor de fysieke gezondheid van je lichaam, maar het heeft ook een positief effect op je brein! Kom erachter hoe bewegen jouw brein positief beïnvloedt.

Een toekomst met een beweegbehandeling voor depressie!

Team - In Balans

Fysiek fit - Voor mijn gezonde zelf: haal meer uit je wandeling

Fysiek fit - Bijna 1 op de 6 kinderen speelt nooit buiten

Fysiek fit - buiten zwemmen, durf jij het aan?

Neem een duik, daar fris je van op!

Bewegen voor gezonde darmen

Blijf in balans!

Bewegen is essentieel voor een goede balans

Lekker bewegen: een goede gewoonte

De jeugd in beweging

Tien tellen in de rimboe!

Kom uit die bureaustoel!

Vijf tips om aan je 30 minuten beweging per dag te komen

Online training: kom in beweging!

Bewegen is goed voor je. Veel mensen hebben als goede voornemen om meer te bewegen. Echter blijft dit vaak bij een voornemen. In dit artikel bieden wij een online training aan hoe je in beweging kan komen.